Flutur: ”Guvernul PSD, restantier pe linie la investitii in judetul Suceava”

” Spuneam ca programul de guvernare al PSD pentru judetul Suceava s-ar putea numi „Bucovina uitata” , a subliniat copresedintele PNL Suceava, Gheorghe Flutur, la tribuna Parlamentului. ” Judetul pare incremenit dupa ce PSD a sistat finantarile si a blocat lucrarile la toate investitiile incepute. Ruta ocolitoare a Sucevei, modernizarea DN18 Iacobeni-Borsa, reabilitarea DN 17B Vatra Dornei – Brosteni – judetul Neamt, soselele de centura din Radauti si Falticeni, Aeroportul Suceava, partia de schi de la Campulung Moldovenesc, izolarea termica a cladirilor, asfaltarea de strazi si drumuri, investitiile in scoli si spitale sau lucrarile la retelele de apa si de canalizare, lucrari de prevenire a efectelor inundatiilor sunt obiective abandonate, la care trebuie sa completez refuzul Guvernului PSD de lua in calcul Autostrada Siret-Suceava-Bucuresti. Sunt lucrari importante de investitii abandonate desi se aflau in stadii avansate de executie, a precizat senatorul PNL de Suceava. Mai mult decat atat, Gheorghe Flutur a atras atentia colegilor parlamentari si guvernantilor asupra faptului ca, asa cum se manifesta actuala guvernare PSD, va ajunge sa scoata de pe harta investitiilor judetul Suceava si Bucovina.

Trei puncte importante pentru judetul Suceava a adus in atentia politicienilor si guvernantilor, senatorul sucevean liberal, dar si a opiniei publice:

Guvernul PSD a abandonat lucrările la şoseaua de centură a Sucevei

Ruta ocolitoare a municipiului Suceava înseamnă, în principal, devierea traficului greu. Există cartiere în municipiul Suceava unde mașini de mare tonaj trec pe lângă locuințe, provocând avarii și fiind un real pericol pentru trecătorii din zonele respective. Ruta ocolitoare este extrem de importantă pentru întreg județul Suceava, a apreciat Gheorghe Flutur.

Doar tronsonul al treilea al centurii, cel care face legătura dintre Şcheia şi Pătrăuţi a fost finalizat în luna martie, după ce, timp de un an, reprezentanţi ai CNADNR sau ai administraţiei judeţene au anunţat de zeci de ori deschiderea traficului. Greu de anticipat când se vor finaliza celelalte două tronsoane, de la Moara și Șcheia. Se discută despre necesitatea unei expertize privind stadiul lucrările începute şi abandonate, urmând să se refacă licitaţia, pentru finalizarea lucrărilor neterminate. Sunt declarații contradictorii cu privire la reluarea lucrărilor și la termenul de finalizare. În mod normal nu ar fi nevoie de mai mult de trei luni pentru a termina lucrările pe cele două tronsoane rămase, în condiţiile în care 88% dintre acestea sunt finalizate.

In anul 2011 s-a lucrat din plin, apoi a venit guvernarea PSD, care, cum deja se știe, una a declarat și alta a făcut, așa că în perioada 2012-2014 nu s-a mai făcut mare lucru. Pentru 2015 sunt prevăzute doar 5 milioane de Euro din necesarul pentru finalizarea lucrărilor, așa cum rezultă din fișa investiției. Consecința este că nici în 2015 nu se execută lucrări pentru a se reuși, în sfârșit, finalizarea rutei ocolitoare. In acest ritm se va termina în 20 de ani.

Nu ar fi pentru prima dată când PSD nu se ține de cuvânt. A făcut-o de nenumărate ori, mințind sucevenii, mințind românii fără nicio jenă. Minciuna, aroganța și incompetența sunt cei trei piloni pe care PSD și-a construit pseudo-guvernarea. Ignorarea unei nevoi stringente a municipiului Suceava și a celor care tranzitează zona, este încă o dovadă în acest sens. Pentru că guvernarea PSD a întârziat în mod repetat continuarea lucrărilor în vederea finalizării investiției, am atras atenția în repetate rânduri, prin declarații publice, apoi prin depunerea de amendamente la Legea Bugetului în anii 2013, 2014 și 2015, a conchis senatorul PNL, Gheorghe Flutur.

Guvernul PSD ignoră Aeroportul Suceava

Pentru senatorul liberal, Guvernarea PSD reprezintă un paradox perpetuu. Pe de o parte, Uniunea Europeană finanțează cu 40 de milioane de Euro Aeroportul din Suceava, care se adresează atât zonei de nord a României, cât și Regiunii Cernăuți și unor județe din Republica Moldova, iar pe de alta parte Guvernul PSD îl ignoră.

Aeroportul Ștefan cel Mare Suceava reprezintă o poartă principală de intrare pentru județele din nordul țării, este un pilon în dezvoltarea regională prin stimularea afacerilor în zonă. După îndeplinirea condițiilor, a fost certificat ca aeroport destinat traficului internațional iar în prezent este cuprins în strategia Comisiei Europene privind dezvoltarea infrastructurii de transporturi, fiind în derulare un proiect POS-T. Aeroportul sucevean este parte a unui un lanț logistic integrat prin care se va realiza o legătură între calea ferată și aeroport, prin realizarea Centrului intermodal de transport marfa Dărmănești, obiectiv finanţat din fonduri europene prin programarea 2014-2020, finanțare aprobată de Comisia Europeană.

Recentele evaluări arată că au fost efectuate 65% din lucrări. În acest ritm, până la sfârşitul lunii august, când s-a anunţat finalizarea investiţiei, aceasta abia va fi terminată în proporţie de 80%, fiind necesare încă 175 de zile până la finalizarea investiției. Există și un avertisment major, fiind vorba, în mare parte, de bani europeni. Dacă lucrările nu se termină până la sfârşitul lunii noiembrie există riscul ca banii să fie returnați. Conform contractului încheiat, data finalizării lucrărilor este 31 iulie 2015, urmând ca de la data de 1 august 2015 compania Tarom să redeschidă cursele regulate, a reamintit Gheorghe Flutur.

Pârtia de schi de pe masivul Rarău de la Câmpulung Moldovenesc rămâne pârloagă. Actuala guvernare PSD a abandonat construcția

Investiția ”Pârtie de schi și transport pe cablu în masivul Rarău, Câmpulung Moldovenesc, județul Suceava” este de o importanță majoră pentru municipiul Câmpulung Moldovenesc, pentru județul Suceava și pentru întreaga zonă. Pârtia este primordială pentru promovarea zonei, în vederea atragerii de turiști și investiții, reamintește senatorul PNL de Suceava, Gheorghe Flutur, celor care au uitat acest aspect. Finalizarea obiectivului va conduce la crearea de noi locuri de muncă, la creșterea veniturilor la bugetul de stat și la bugetul local. De menționat că Municipiul Câmpulung Moldovenesc a fost declarat staţiune turistică de interes naţional în anul 2005.

Proiectul a fost aprobat în aprilie 2009, printr-o Hotărâre de Guvern şi urma să fie finanţat din bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale și Turismului, prin programul „Schi în România”. Investiție este realizată în proporție de 80%, Guvernul PDL alocând în perioada 2009 – 2011 peste 10 milioane de Euro. Cei de la PSD nu au mai prevăzut nici un leu în Buget, lucru recunoscut de Ministerul Finanțelor. Primăria ar fi încercat să continue investiția din fonduri proprii, dar administraţia locală a primit o somaţie de plată si apoi un titlu executoriu pentru o datorie de 500.000 de Euro, o rată a creditului contractat de Consiliul Judetean Suceava. În 2004 Primăria Câmpulung Moldovenesc a fost inclusă în Proiectul „Suceava, Utilități și Mediu la Standarde Europene”, alături de alte 61 de localități din județ. Realitatea a dovedit că la baza proiectului nu a existat o strategie bună, așa că majoritatea localităților nu au beneficiat în vreun fel de acel credit.

Iniţierea proiectului pârtiei de schi de pe Masivul Rarău a determinat mai mulţi investitori în turism să deschidă unităţi de cazare şi de alimentaţie publică în zonă, pentru care aceştia au luat credite, dar din cauză că Guvernul PSD a refuzat să mai finanţeze din 2012 lucrările, investitorii au acum de suferit.

Pârtia din masivul Rarău, abandonată de Guvernul PSD și care urma să devină una dintre cele mai tractive din țară, se află inclusă într-un top al celor 15 megaproiecte ratate ale României.

PSD nu are nicio scuză atunci când dă cu piciorul la sume importante care au fost alocate pentru investițiile realizate în proporție de peste 50%. Așa și-a încheiat decalarția politică, senatorul PNL de Suceava, Gheorghe Flutur.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email