Declanşarea grevei generale în administraţia publică din România

Federaţia Naţională a Sindicatelor din Administraţie – FNSA, Federaţia Sindicatelor din Administraţia Locală – SED LEX, Federaţia Sindicatelor din Administraţia Publică – PUBLISIND şi Federaţia Sindicatelor Pro Administraţie din România – FSPAR, în numele membrilor de sindicat pe care îi reprezintă, îşi exprimă profunda indignare şi nemulţumire faţă de tratamentul sfidător şi discriminatoriu pe care guvernanţii îl manfestă în raport de angajaţii din administraţia şi instituţiile publice locale.
1. Prin adoptarea OUG nr.27/30 iunie 2015, demonstrează încă o dată, dacă mai era necesar, batjocura faţă de această categorie de personal căreia, potrivit prevederilor acestui act normativ, autoritatea publică îi poate stabili o creştere salarială de până la 12%, însă aceasta este condiţionată de încadrarea cheltuielilor de personal în limita bugetului aprobat, cumulativ cu încadrarea acestora în limita plafonului de cheltuieli de personal repartizat conform prevederilor legale, adică la nivelul anului 2014.
Prin urmare, această creştere salarială poate fi acordată în situaţia în care se vacantează posturi prin plecarea personalului sau se reduce numărul de personal din administraţia publică locală, care şi aşa este mult sub cel prevăzut de normele legale. Acest fapt este invocat şi în preambulul actului normativ, printre motivele adoptării ordonanţei fiind și lipsa acută de personal din administraţia locală pusă pe seama nivelului scăzut al salariilor din acest domeniu.
Ori, respectarea cumulativă pentru angajaţii din administraţia locală a celor două condiţii menţionate anterior, în fapt conduce la neaplicarea creşterilor salariale, ceea ce de asemenea vine în contradicţie cu motivele stipulate în preambulul Ordonanţei, potrivit cărora neadoptarea actului normativ conduce la menţinerea discriminărilor existente între anumite categorii de salariaţi iar cu atât mai mult imposibilitatea punerii lui în aplicare duce la creşterea acestor discriminări.
Practic, adoptarea OUG nr.27/2015 a creat un haos și mai mare administraţia publică locală. Acest act normativ poate fi pus în aplicare de către instituţiile administraţiei publice locale doar dacă Ministerul Finanţelor majorează plafonul de cheltuieli cu 12%.
2. În data de 19.06.2015, am notificat Guvernul României şi am solicitat convocarea procedurii de conciliere, în conformitate cu Legea nr.62/2011, înaintând o listă de revendicări, după cum urmează:
– corelarea prevederilor Legii nr. 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice cu legislaţia specifică funcţiei publice şi legislaţia muncii, punerea în aplicare a acesteia în regim de urgenţă în anul 2015;
– reacordarea drepturilor suspendate (plata orelor suplimentare, premii, salarii de merit) şi a drepturilor abrogate (al -13-lea salariu şi prima de vacanţă);
– deblocarea nivelului de salarizare în plată pentru funcţii similare de la nivelul treptei trei de salarizare din 2010;
– acordarea tichetelor de masă şi a tichetelor de vacanţă (tichetele de vacanţă pentru administraţia publică locală pot fi acordate doar dacă va fi modificată OUG nr.83/2014);
– dreptul la negociere colectivă prin eliminarea art.138 din Legea dialogului social nr.62/2010.
Întrucât Guvernul României nu a respectat prevederile legale în ceea ce priveşte organizarea în termen de 10 zile a concilierii, conflictul de muncă este declanşat la nivelul administraţiei publice.
În aceste condiţii federaţiile semnatare vor demara procedura pentru strângerea semnăturilor în vederea declanşării grevei generale în administraţia publică din România, la o dată ce va fi stabilită în momentul în care va exista numărul legal de semnături pentru organizarea acestei acţiuni.

Facebook
WhatsApp
Twitter
Email